Jak se dělá dobrá škola

Jak funguje škola, kde nejsou tradiční předměty ani pětačtyřicetiminutovky? Jiří Havelka provází sérií o tom, co čeká děti v současných školách.

Zde najdete všechny materiály k tomuto pořadu

Předměty:

Videa

10 videí

Okruhy

2 okruhů

Víte, co to znamená wellbeing? Ano, tušíte správně, pojem by se dal volně přeložit jako „aby dobře bylo.“ A to jak nám, tak všem našim spolužákům a celé třídě jako celku. Pokud máme rozvíjet svůj…

Člověk a společnost · Psychologie a sociologie · Výchova ke zdraví
30 27

Co znamená učit badatelsky? V badatelsky orientované výuce se mění role jak učitele, tak žáků. Učitel nepředává učivo jako hotový celek, žáci si znalosti postupně osvojují kladením otázek a…

Dějepis · Přírodověda Vlastivěda
4 10

Náměty k výuce

16 námětů

Pracovní listy

69 listů

Článek: Školní wellbeing může přispívat k prevenci školního neúspěchu

Psycholožka a autorka okruhu Školní wellbeing do třídnických hodin Markéta Švamberk Šauerová sepsala, jaké benefity může žákům přinést výuka o duševním zdraví a osobnostním rozvoji.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Výchova ke zdraví
O vzdělávání

Metodický list: Rozvoj sebehodnocení a vrstevnického hodnocení

Jak u žáků rozvíjet dovednost sebehodnocení? Co je fonogestika a jak probíhá hodnocení na škále? Nejen to přibližuje tento metodický list. Autorkou textu je Veronika Laufková. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
30 minut

Metodický list: Losování žáků (no hands up)

Jednou ze základních technik zjišťování aktuálního stavu porozumění žáků jsou tzv. „losovátka/špachtličky“. Jak je zařadit do svých hodin? Techniku představuje následující metodický materiál. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
15 minut

Metodický list: Vrstevnické hodnocení

Vrstevnické hodnocení vychází z autonomního hodnocení a tzv. vrstevnického učení, resp. vrstevnické pomoci při učení. Jak na vrstevnické učení? Přiblíží tento metodický list. Autorkou textu je Veronika Laufková. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Časová náročnost:
20 minut

ČT edu nejsou pouze videa

1 125

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání